2 Mayıs 2012 Çarşamba

Benim Dukan Diyeti'm



Ne zamandır kitapçılarda görüyordum kitabını ve araştırmak istedim. Kitapların üstünde genelde satışı arttırmak adına yalan yanlış "best seller, 2 milyon sattı "gibi göze hitap edecek yazılar görürüm ve bunlara pek inanmam.

İnternetten araştırdım. Aldım kitabı, okudum ve diyeti yapmaya başladım. Bu arada birçok kere diyete başlayıp bitiren bir insanım. Bundan medet umuyorum; bakalım ne olacak.

Diyetin ilk aşamasına "Atak" deniyor. Bu aşamada sadece protein yemeniz gerekiyor.
Bu dönem de vermek isteğiniz kiloya göre 2-7 gün arasında değişiyor.

Nedir bu proteinler?
* Kırmızı etler : dana, sığır (kuzu pek önerilmiyor) tüm balıklar, kümes hayvanları- beyaz etler
* süt ve süt ürünleri : yağı azaltılmış diyet ürünler tercih edilmeli
* Yumurta: özellikle beyazı

Kitapta belirtilene göre: Bu atak döneminde sadece proteinle beslenmenin nedeni; Proteinlerin sindirilme işlemi daha çok kalori yaktırır. Bu da daha hızlı kilo vermenize yardımcı olur.

Bir de bu diyette olmazsa olmazı " Yulaf kepeği " Günde en az 1.5 yemek kaşığı bundan tüketilmelidir. Biraz zor oldu bunu bulmam ama migros ve carrefour da satılıyor. Un reyonunda bulabilirsiniz.  Fiyatı da 11.90 tl


(benim aldığım)

Tadı gerçekten kötü. Talaş gibi bir şey. Kitapta yulaf kepeği ile neler yapılabilir anlatılıyor. Açıkçası yulaf kepeğini klasik un gibi kullanarak krepler ekmekler yapılıyor. Malzemeleriniz sadece proteinlerden ulaşması kaydıyla. Yaratıcılık gücünüz kullanarak kendi zevkinize göre yeni tatlar oluşturabilirsiniz.

Buğday kepeğinin özelliği de tok tutması. Tek tanesi kendinin 45 katına kadar suyu hapsetmesi;bu sebeple tokluk hissini arttıyor.

Şimdi gelelim benim ilk gün neler yediğime :

SABAH:
- 1 haşlanmış yumurta
- 50 gr yağsız / diyet beyaz peynir
- 2 bardak şekersiz çay

ARA:
- 1 su bardağı yağsız/diyet süt

ÖĞLEN:
- 200 gr ızgara tavuk
- 1 su bardağı yağsız/diyet ayran

ARA:
- 1 kase yağsız/ diyet yoğurdun içine 1.5 yemek kaşığı yulaf kepeği

AKŞAM:
- 1 haşlanmış yumurta
- 75gr yağsız dana bonfile
             
* Bunların haricinde bol bol su ve 1 adet soda içtim.

Gün gün buradan paylaşacağım. Belki faydası olur yapacak olanlara


(Diyete başlamadan önce mutlaka kitabı okumalısınız.)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder