14 Mayıs 2012 Pazartesi

Yulaf Kepeği Galetası

Yulaf kepeği ile neler yapılabilir diye araştırırken bu tarifle karşılaştım. Aslında kitapta da buna benzer bir tarif var ama lezzetleri aynı olmuyor.

Kullandığım malzemeler:

- 1 yumurta
- 2 yemek kaşığı light süt
- 1 yemek kaşığı süt tozu
- 2 yemek kaşığı yulaf kepeği
- 1 çorba kaşığı light labne
- 1/2 kabartma tozu
- 1 tutam tuz

Yapılışı:
Yumurta, süt tozu ve labneyi bir kaba koyup köpürene kadar mikserle çırpın. Daha sonra kalan tüm malzemeleri ekleyip çırpmaya devam edin.

Ben mikrodalga da denedim. Kahvaltı tabağının iç haznesini geçmeyecek kadar koydum. Mikrodalganın en yüksek derecesinde alt üst değiştirerek 2'şer dakika pişirdim. İnternette bazıları 4'er dakika pişirmişler. İlk denememde dikkat etmeden 4 dk yaptım ama yandı.

Bu tarfiten 3 tane galeta çıkıyor.

İşte benin yaptıklarım:

ilk 2 dk pişirdikten sonraki hali (tersini çevirip pişirmeye devam edilmeli)



Bitmiş; yenmeye hazır hali

Hadi afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder