15 Mayıs 2012 Salı

Yulaf Kepeği Keki

Dukan diyetimde yeni tadlar arıyorum. İnternette bir sürü bloglarda değişik tarifler var. bense bunları bir güzel harmanlayıp, kendime göre bir tarif çıkardım.

Malzemeler:
- 3 yumurta
- 4 yemek kaşığı splenda toz tatlandırıcı
- 1 çay bardağı light süt
- 8 yemek kaşığı yulaf kepeği
- 6 damla limon esası (dr oetker'in çeşitli aromaları var)
- 1/2 paket vanilya
- 1/2 paket kabartma tuzu
- 1 yemek kaşığı kakao

Yapılışı:
Yumurta ve tatlandırıcıyı bolca köpürene kadar çırpın. İçine süt ve limon esasını katıp, kakao hariç geri kalan tüm malzemeleri ekleyin. 15 dk kadar bu karışımı bekletin. Daha sonra silikon kek kalıbına içinde az miktarda kek karışımını bırakacak kadar dökün. Kalan miktara kakaoyu döküp (koyu kıvamda olmaması için 1 yemek kaşığı kadar süt ekleyebilirsiniz) karıştırın. Bunu da üzerine dökün.
150-160 derecede 45 dk pişirin.

not: Ben pek şekerli sevmediğimden 4 kaşık şeker yeterli geldi. Daha tatlı isteyenler 5 kaşık koyabilir. Ayrıca daha yoğun limon tadı isterseniz yarım limon kabuğunu içine rendeleyebilirsiniz.


Minicik bir kek oldu benimki. Kek kalıbım çok büyük olduğu için iyice ufaldı sanki. Muffin kalıplarında daha güzel olur diye düşünüyorum.

İşte benim minyatür Yulaf Kepeği Keki'm :




Tadına gelince; gerçekten yenecek kıvamda. Evde birçok kişiye tattırdım ve beğendiler. Sanki Etiform'un limonlu kurabiyesi gibi. 

Değişik bir tat oldu,denemenizi tavsiye ederim.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder