11 Nisan 2011 Pazartesi

Hizmet anlayışı

Erkeğe hizmet ailede tek kişi haricinde en büyük görev sanırım. Etrafımdaki çoğu kadın buna uymakla birlikte sorgusuz bir şekilde kuşaktan kuşağa aktarılmasını istenmekte.

Vee biri bu düzene hayır dediğinde hoş şeyler ortaya çıkmıyor tabiki de.

Birkaç örnek mi agresif olmaya;işte buyrun...

Kahvaltı sofrası hadii en güzeli pazar kahvaltısı olsun. sofra döşenmiş herşey düzenlenmiş fln. konu çay koyma faslı. herkesin oturmasını beklerken ilk oturan 'saygıdeğer kişi' -ki burada saygı değer mi bu kişiye bayaa tartışılır ama neyse - ikinci çayı istemesi..hoop ona yeni çay getirirken diğer kalanların tekrar çay istemesi.nedense bu kısır düzen ilk çay isteyen kişinin karnını doyurup masadan kalmasına kadar devam eder. Bu arada sen masaya oturup kalkmaktan ne yediğini anlarsın ne de başka bir lokma daha yeme isteğine ulaşırsın.Herşeyden soğumuş olursun ve içten içe lanet etmeye başlarsın. 

Şunu unutmam ki Temmuz sıcaklarından bir gün ev toplantısında aile büyüklerimizden biri erkeklerin suyu ( ki evdeki son soğuk su ) diyerek bardaklarımızı boşaltması. Anlam veremeyip aman ben ne yapıorum die sorgulamadan yerine koyduğumu hatırlıyorum.

Evet; hakketen ben napıorum? Su bu suu... bir sürü var.Erkeğe özel değil üstelik.

Çok mu feminist hareket diye düşünüyorum. Çoksa da buna nasıl hakim olabilirim? 

Bilemiyorum; çok huzursuzum...

not: daha uygun görsel bulamadım.ünlem de çoğu şeyi anlatmaya yeter gibi :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder