14 Şubat 2013 Perşembe

Türkiye'den AuPair seçilmek

Birkaç aydır araştırıyorum bu sistemi. Sonunda mantıklı bir yaklaşıma kavuştum,sanırım...

Aslında araştırma nedenim hala Amerika'ya gidememiş olmam.

Sürecin bu kadar uzun olmasını anlayamadım.

Derken...


Başka şirketler araştırmaya başladım. Hepsiyle görüştüm neredeyse.Gidememe sebebimi sordum.
Bana ortak olarak verdikleri cevap şöyle oldu:

- Amerika'daki ekonomik kriz ve ailelerin bu sistemi tercih etme sebeplerinin azalması
- Seçen aileler genellikle Alman,İtalyan,Fransız ana dillerine hakim Aupairleri seçmerek, çocuklarına yabancı bir dil öğrenmesini sağlaması
- İslamfobik olmaları: Sistemdeki tek müslüman devletin Türkiye olması ve Amerikan halkının bundan çekinmesi

Bunlar da bana çok mantıklı geldi. Sonuçta kayıt olmak istediğimi söyledim ve onlar beni istemediler. yani adamlar da para kazanacaklar bu işten elbette kayıt yaptırmamı isterlerdi diye düşünüyorum.

Sonra Amerika'daki dil okullarını araştırdım. Yine konuştuğum acentalar beni İngiltere'ye yönlerdi. Hem daha ucuz diye hem de amerika vizelerinde %80'i olumsuz geri dönüş oluyormuş.

Böyle bir çıkmazdayken yine Aupair olarak beklemeye devam ettim,ediyorum.

Geçen görüştüğüm aileyle olmadı zaten, şimdi bir aile daha çıktı. Onunla şu yazıyı yazarken konusmam gerekliydi. Daha doğrusu 10da konuşacaktık. Fakat Skype'ta hiç online olmadı, mail attım hala cevap gelmedi.

E yine bana beklemek kaldı.

3 yorum:

  1. merhaba yine ben , daha önceden de yazmıştım kararsız olduğumu söylemiştim. ve hala kararsızlığım devam etmekte aslında bu seneye kadar hep gidicem gözüyle baktım bu yazdıkların da beni etkilemedi değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de senin kadar olumsuz düşündüm;hatta vazgeçmek üzereydim. Geçen konuştuğum aile de olmadı. Şimdi başka bir aileyle görüşüyorum ve umarım kabul olur. Ben bu işe başlarken 6 ay sonrası gidiş için plan yap demişlerdi. ve ben ciddiye almamıştım bu durumu. Eğer sen çalışıyorsan bu sürece başvurabilirsin ve istediğin yer ve aile çıkana kadar bekleyebilirsin. Ben şu an çalışmadığım için bu kadar sabırsızım. kısaca vazgeçme bence :)

      Sil
    2. Çalışmıyorum ben de, okuyorum. Ve haziranda okulum bitiyor.Bir yandan gitmenin bana çok katkısı olacağını düşünüyorum bir yandan da burada hemen iş hayatına atılmak istiyorum.Açıkçası bir gidicem bir gitmicem diyerek geçiyor günlerim :)

      Sil