29 Ekim 2012 Pazartesi

AuPair olmak ya da olmamak

Başlıktan da anlaşılacağı gibi kara verme aşaması tam bir kargaşa.

Ben yaklaşık 1 senedir işsizim. Ciddi anlamda staj ve iş deneyimim olmasına rağmen 1 senedir iş bulamıyorum. Artık o kadar sıkıldım ki evde boş oturmaktan...

Ve mesele hep İngilizce!

Çalıştığım sektörde değil İngilizce, Türkçe bile anlaşamıyorken işe alım sürecinde İngilizce bana eziyet oldu.

Evde çeşitli sitelerden İngilizce çalışmaya başladım. mesela şu siteler:

http://www.livemocha.com/
http://www.busuu.com/tr/

Açıkçası 2. si benim işime daha çok yaradı. 1 haftalık deneme süreci var. Daha sonrası bazı üniteler kilitleniyor. Şu an oradan 1 aylık üyelik satın aldım ve gayet memnunum 37 tl gibi bir fiyatı var.

Onun haricinde ben böyle İngilizce çalışırken deneme sınavlarında hep aynı sonuçları alıyordum. Bir ilerleme kaydedemiyorum. Derken...

Dil okulları araştırmaya başladım. Hayalim hep Amerika'ya gitmek olduğu için oradaki dil okullarına baktım. En az 6 ay gitsem okul konaklama yemek filan derken en az 10.000 $  tutuyor. Benim için fazla geldiği için daha ucuz yerleri araştırmaya kalktım ve AuPair' liği buldum.

Araştırdım ve etrafımda gidenlerden bilgi aldım. Herkes benim gitmem gerektiğinden yanaydı. Karar verdim ve bununla ilgili olan acentelere baktım. Birçok bunu yapan aracı şirket var. Fiyatları da değişiklik göstermekle birlikte çok yakın. Ben Truva'yı tercih ettim.

Şu an gereken ilk evraklarımı teslim ettim. Bana bir hoca tahsil ettiler ve onunla pratik yapıyorum. Her gün 15 dk konuşuyorum. Benim gibi İngilizce fobisi olan biri için oldukça yararlı.

Aklımda bir soru olmakla birlikte baş koydum bu işe. Gideceğim ! Hem de 1 sene...

Peki bu aupairlik nedir?

Açıkçası şu an yaşamadığım için okuduklarımdan ve gözlemlerimden edindiğim bilgiye göre söylüyorum ki bir nevi çocuk bakıcılığı. Ama Türkiye'deki gibi elinde kaşıkla çocuğun peşinde koşmuyorsunuz :)
Rahatsınız;tabii ki sorumluluklarınızı unutmadan. Haftada 1.5 - 2 gün izniniz var ve yaklaşık 200$ haftalık veriyorlar.
Onun haricinde çalışma saatlerinize göre okula da gidiliyor. Aile de yıllık 500$ını karşılıyor bu eğitimin.

Au pair olarak giderken benden çıkacak olan para 850$ ve vize ücreti (uluslar arası ehliyet ve pasaport ücreti haric)

Deneyimlerimi aktaracağım yakında...

1 yorum:

  1. ben de bu au pair programıyla gitmeyi düşünüyorum ve araştırırken sizin blog ile karşılaştım. umarım güzel olur takipteyim.

    YanıtlaSil