14 Ocak 2012 Cumartesi

Keratin Saç Bakımı

İnternetten araştırdığım ve kuaförümün de önerisi üzerine sonunda yaptırdım.
Hemen söyleyebilirim ki keşke önceden yaptırsaymışım.

Benim saçlarım oldukça yıpranmış bir saçtı. Herkesin dediği gibi uçları çok yıprandı,kırıldı gibi cümleler bu durumumun yanında bal börek kalırdı. öyle ki saçlarımı kuruttuğumda elime batıyordu,gerçekten abartmıyorum!
Ya kestirecektim ya da bu işlemi yaptıracaktım. Yine gözümü karartıp yeni bir işlem yaptırmaya karar verdim.

Bu Keratin bakımı/yüklemesi  Brezilya fönü denilen düzleştirici etkili bakıma benziyor. Sadece 1 gün sürüyor. Saç tellerini onarıyor. Brezilya Fönü ise saçları düzleştiriyor ve onarıyor.

Şu an saçlarım gerçekten cok yumuşak ve parlak.Yalnız şöyle bir problem yaşıyorum: bu parlak görünen saçlar ertesi gün çok yağlı görünmeye başlıyorlar kii ben 10 gün yıkamasam belkı bu görünüme sahip olmazdı o kadar kuru yapıdaydı saçlarım. Tabi ki saçların yağlanması gerekiyor sağlıklı olabilmesi için, Belki de bu sağlığa kavuşmuştur diye düşünüyorum.
Ayrıca çok kıvırcık bir saç yapısına sahip olmama rağmen işlem sonrası dalgaları açıldı. Fönle kuruttuğumda oldukça düzeliyor. Bu durumu cok sorun yapmıyorum ama sac yapısına zarar vermez dediklerinden bir bilgi vereyim dedim.

Keratin akışkan bir madde olduğundan saçımda durmasını sağlamak için sülfatsız şampuan ve krem kullanmaya başladım.
Normalde şampuanların içinde bulunan antioksidanlar saça zarar verirmiş. Bu da ekstra bir bilgi olsun benden.

Keratin bakımının fiyatı da çeşitlilik göstermekte. 50-300 lira arasında değişiyor. emin olduğunuz markadan ve kuaförden seçim yapmanız taraftarıyım.

Yapım aşaması ise; Temiz kuru saça keratin sürülüyor. Yaklaşık 30dk bekletildikten sonra durulamadan dümdüz bir fön çekiliyor. Ardından pres ile (düzleştirici) üstünden geçiliyor. Ertesi gün tekrar kuaföre gittim. Onların şampuanlarıyla yıkanıp, sabitleyicisi sıkılması gerekiyormuş. Böylece keratin yüklemesi tamamlanmış oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder